Content marketing, czyli jak wykorzystać treści do skutecznej reklamy

Content marketing, czyli jak wykorzystać treści do skutecznej reklamy 7 września 2018Leave a comment

Marketing treści, czyli content marketing to niezwykle efektywne narzędzie promocji firmy, jednak tylko wówczas, gdy realizowany jest z głową. Różnorodna zawartość marketingowa wymaga wysokiej jakości, niemniej jej materia, musi być również atrakcyjna i trafnie ukierunkowana w określoną grupę odbiorców.

Umiejętna sprzedaż poprzez content, pozwala wykorzystać go w efektywnych kampaniach marketingowych. Należy zatem zadać sobie pytanie – jak kreować treści, aby przyniosły wymarzone rezultaty? Jak tworzyć content marketing skutecznie?

Po pierwsze – marketing treści to nie tylko dobrze napisane teksty

Wiele osób, nawet doświadczonych copywriterów, uważa, że dobry content marketing to jedynie wpisy blogowe, posty w mediach społecznościowych czy artykuły na stronach www. Niestety jest to tylko namiastka tego, czym jest marketing treści. W ramach tej przynoszącej niesamowite rezultaty metody promocji, warto wykorzystywać także podcasty, filmy, e-booki, webinary, czy atrakcyjne grafiki w social mediach.

Każdy produkt lub usługa mogą zostać przedstawione w różnorodny sposób. W strategii marketingowej, warto zatem dobrać kilka opcji, z których każda prezentowana na wysokim poziomie, skutecznie zwiększy zaangażowanie odbiorców. Doskonałym rozwiązaniem będzie połączenie np. prowadzenia atrakcyjnego bloga, tworzenie efektownych infografik i filmików instruktażowych na YouTube.

Po drugie – jakość na pierwszym miejscu

Treści w ramach content marketingu muszą być wysokiej jakości, aby angażować czytelników, a także skutecznie poprawiać pozycję strony www lub sklepu online w wynikach wyszukiwania. Tworzenie różnorodnych materiałów w zakresie popularnej tematyki, to skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi, jednak ich jakość, musi być traktowa na równi z ilością. Oparcie treści na przydatnych informacjach atrakcyjnych dla odbiorców, którzy będą mogli z nich korzystać czy też je udostępniać, może przynieść wiele dobrego.

Rzetelnie opracowywany content, to również nienaganna gramatyka, ortografia i estetyka. Warto zadbać o stosowną długość akapitów, wypunktowania, przyciągające uwagę tytuły, czy przejrzystość tekstu. Nie należy kopiować! Świeże i dobrze napisane treści, powinny być wartościowe dla czytelników.

Po trzecie – twórz z myślą o odbiorcach, ich zainteresowaniach lub potrzebach

Przyciągające uwagę i kreowane z myślą o odbiorcach treści, w tym te spersonalizowane, tworzone pod określoną grupę czytelników materiały, to ukłon w ich kierunku. Content marketing realizowany pod potrzeby klientów, stanowi najlepszy sposób na osiągnięcie założonych celów.

Treści na bloga, artykuły dla potrzeb portalu czy infografiki na social media, powinny być przydatne dla firm, które je prezentują. Poprzez dobrze ukierunkowany marketing treści, możliwe jest pozyskanie nowych klientów, a później utrzymanie ich na dłużej np. poprzez wysyłanie powiadomień o pojawieniu się ciekawych dla nich publikacji. Zindywidualizowane zawartości biuletynów, mailingu itp. wysyłane do potencjalnych odbiorców, umożliwiają szybsze i efektywniejsze realizowanie wytyczonych zamierzeń.

W Samolotni wiemy, że wznoszenie się na nowe poziomy wymaga wysiłku i doskonalenia. Content marketing musi być zatem kompleksowo dopasowany do strategii marketingowych każdej firmy, ale jednocześnie skupiony wokół zainteresowanych osób, których zaangażowanie warunkuje sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *