Branding z polotem! Naming, logo, strony www, copywriting, strategie komunikacji.

Start Terminal, czyli nasz blog Naming, czyli jak stworzyć doskonałą nazwę marki?

Naming, czyli jak stworzyć doskonałą nazwę marki?

Naming, czyli jak stworzyć doskonałą nazwę marki? 3 października 2018Leave a comment

Tworzenie i sprzedaż nowej marki to wyzwanie, które dla większości raczkujących firm jest niezwykle trudne. Źle dobrana nazwa, może skutecznie utrudnić start, dlatego warto zadbać o jej najlepszą formę. Naming to sposób na stworzenie idealnej nazwy, którą potencjalni klienci zidentyfikują z wartościami, jakie ze sobą niesie.

Wiele osób uważa, że znaczenie nazwy marki zeszło w obecnych czasach na dlaszy plan. Rzeczywistość pokazuje jednak zupełnie odmienną teorię, w której właściwy naming jest kluczowy dla marketingu, reklamy oraz utrzymania klienta. Ludzka natura ciągnie nas do haseł, kolorystyki czy słów, z którymi czujemy się komfortowo. Dobrze dobrana nazwa to ważny czynnik, będący zachętą do zakupów, inwestycji i poświęcenia czasu określonym usługom czy produktom. Włożenie wysiłku w stworzenie właściwej nazwy marki to działanie, które zaowocuje w przyszłości!

Jak znaleźć najlepsze rozwiązanie dla Twojej marki?

Tworzenie naprawdę fajnej nazwy to długofalowy proces. Z właściwym podejściem i strategią, w Samolotni pomożemy znaleźć najlepsze rozwiązanie, które sprawdzi się w Twojej firmie. Co warto jednak wziąć pod uwagę?

Dostępność

Pierwszym krokiem, jaki musimy podjąć po zebraniu pomysłów na nazwę marki, jest sprawdzenie ich dostępności. Założenie, że jesteśmy oryginalni i z pewnością nikt nie wymyślił już czegoś podobnego, może okazać się dla nas kosztownym i wyjątkowo problematycznym błędem.

Poza unikalnością nazwy, dobrze jest również pamiętać o domenie. Najlepiej gdy będzie ona jednolita z nazwą Twojej nowej marki. Szkoda byłoby zarejestrować firmę, a później dowiedzieć się, że żadna z interesujących nas domen internetowych nie jest dostępna. Posiadanie spójnego pakietu marki, domeny i logo to najlepsze rozwiązanie do którego warto dążyć. Podczas tworzenia nazwy dobrze jest także sprawdzić to, jakie dana nazwa ma znaczenie w innych językach. Zwłaszcza jeśli nastawiamy się długofalowo na działalność międzynarodową.

Bez kombinacji

Ostatnimi czasy niezwykle popularny jest branding, oparty o sprytnie wymyślone nazwy, które brzmią jak prawdziwe słowo, ale w rzeczywistości stanowią połączenie kilku innych. Owszem, opcja ta doskonale sprawdzi się w niektórych markach jak Snapchat czy Trivago. Niestety urocze kompozycje, mogą okazać się niezbyt trafne w większości przypadków. Kreując nazwę, warto kierować się kryteriami jak:

  • łatwość przeliterowania – nawet wymyślone słowo musi być łatwe do zapisania i zapamiętania;
  • łatwość wymówienia – jest to wskazówka, która idzie w parze z powyższą – nikt nie chce mieć marki, którą każdy wymawia inaczej i nikt nie wie, jak jej wymowa brzmi poprawnie, czyż nie?

Jeżeli Twoja nazwa będzie łatwa do zapisania i wymówienia – zyskujesz spory atut.

Prostota

Nie jest to zadanie łatwe, gdyż proste, najlepiej składające się z jednego słowa nazwy, są już w dużej mierze wykorzystane. Nie poddawaj się jednak – szukaj rozwiązań, które są łatwe do zapamiętania, mocne i rozpoznawalne. Pomyśl o największych markach jak Apple, Puma, Reserved, Allegro – wszystkie mają po jednym słowie. Oczywiście niektóre mogą pochodzić od nazwiska jak Bosh, bądź być wymyślone typu Google czy Twitter. Długie nazwy komplikują wiele późnieszych działań – od wyboru domeny po opakowania produktów, dlatego też stawiając na prostotę, ułatwiamy sobie zadania w przyszłości.

Dobre Logo

Logo to element, który jest kolejnym po stworzeniu nazwy krokiem. Dobrze jest zadbać o to, aby wraz z nazwą były swoimi synonimami, uzupełniały się wzajemnie. Nie należy tworzyć ich jako odrębnych komponentów – muszą być spójne. Bez względu na to, czy podczas tworzenia logo wykorzystasz jedynie ciekawą czcionkę jak Facebook czy Sony, bądź stawiasz na abstrakcyjny symbol jak Apple. Naming ma kluczowe znaczenie dla logo, dlatego warto dobrze je przemyśleć. Więcej o logo dowiesz się tutaj.

Przyszłość

Dobór nazwy ma niebagatelny wpływ na przyszłość Twojej firmy. Być może na dzień dzisiejszy specjalizujesz się w określonej usłudze bądź produkcie, ale w za parę lat, kto wie? Źle dobrana nazwa marki dzisiaj, może utrudnić rozwój w przyszłości, dlatego warto ją dobrze przemyśleć. Oprzeć na wartościach.

Podsumowując

Branding, w tym naming to szalenie ważne elementy wspomagające wprowadzenie biznesu na rynek. Każda firma, bez względu na branżę, potrzebuje zyskać odrębność, zapaść w pamięć. Marka i jej atrakcyjna nazwa pozwala wyróżnić się, dlatego warto się postarać, a efekty bardzo pozytywnie zaskoczą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poleć tą stronę:

Potrzebujesz indywidualnej wyceny?