Branding z polotem! Naming, logo, strony www, copywriting, strategie komunikacji.

Start Terminal, czyli nasz blog SEO copywriting – dobre praktyki

SEO copywriting – dobre praktyki

SEO copywriting – dobre praktyki 9 października 2018Leave a comment

Ocena treści internetowych dokonywana poprzez Google owiana jest tajemnicą. W analizie zawartości naszych stron www wykorzystywane jest ponad 200 kryteriów, a sam algorytm rankingowy jest regularnie zmieniany. W rezultacie, nie jest łatwo tworzyć SEO copywriting naprawdę skutecznie. Niestety żadne, nawet najlepsze praktyki, nie zagwarantują najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Co więcej, nie są w stanie zapewnić większej klikalności czy konwersji.

Dobre praktyki, jakie niesie mądrze kreowany SEO copywriting, pokazują jednak, że konsekwencja i staranność w tym zakresie, pozwala przynieść z czasem wymarzony sukces. Akceptacja tego stanu rzeczy, korzystanie ze wskazówek Google i trwałość w działaniach to najlepsza droga.

Dla kogo SEO copywriting ma kluczowe znaczenie?

Sprawdzone metody, które pozwalają tworzyć treści przyjazne SEO swoją inspirację czerpią z badań i opinii ekspertów z branży. Bazują również na wytycznych i wskazówkach, które na temat wyszukiwarek podsuwa nam Google. Stosowanie się do nich, szczególnie sprawdza się wśród małych i średnich firm, twórców witryn www oraz copywriterów SEO. Skorzystają na nich również wszyscy Ci, którzy tworzą treści w internecie. W Samolotni zwracamy na nie szczególną uwagę, gdyż wiemy, że odpowiedni SEO copywriting to element sukcesu witryny naszych Klientów.

Najlepsze praktyki

Skuteczne tworzenie treści przyjaznych SEO, obejmuje między innymi:

  • Content tworzony dla odbiorców, a nie wyszukiwarek – dobrze zorganizowany, wyraźny, kompletny, dokładny, unikalny, wartościowy – taki powinien być każdy Twój tekst (o mocy słów i efektywnym tworzeniu treści). Google ceni zawartość witryn, które dają odbiorcom wiele cennych informacji, odpowiadają na pytania i wątpliwości, są wysokiej jakości. To najważniejszy element, bez którego na dłuższą metę, nie osiągniesz zamierzonych efektów.
  • Zawartość witryny, która jest zgodna z jej ogólną tematyką. Każdy prowadząc swój biznes czy też działając hobbystycznie w sieci, powinien zadbać o odpowiednie dopasowanie treści. Dla przykładu, na stronie poświęconej samolotom, należy pisać o ich rodzajach, lotnictwie itp., a nie o łodziach lub zagadnieniach recyklingu.
  • W poszczególnych wpisach wyczerpuj jeden temat. Pokrewne zagadnienia możesz wykorzystać jako inspirację do kolejnego artykułu. Co więcej, warto łączyć określone zagadnienia z renomowanymi źródłami zewnętrznymi, co skutecznie wspiera pozycjonowanie.
  • Nie powtarzaj się na stronie, gdyż zbyt duża ilość podobnych tematycznie wpisów, może mylić wyszukiwarki, a co za tym idzie ciężko będzie robotom określić, która ze stron jest dla nas priorytetowa. Można tworzyć podobne treści, ale zróżnicowane grupą docelową, lokalizacją geograficzną itp. Każdy wpis czy strona powinny być jednak przede wszystkim wartościowe.
  • Staraj się tworzyć treści obejmujące minimum 300 słów. Oczywiście pozycje menu, paski boczne, komentarze czy teksty w stopkach nie muszą być równie długie! Jak wynika z szacunków, zawartości wpisu czy strony obejmujące ponad 1500 słów, pozwalają uzyskać najlepsze wyniki.
  •  Ważna jest również czytelność – wykorzystaj nagłówki, podpunkty, podtytuły. Pamiętaj o pogrubieniach, kursywie, ale nie przesadzaj. Na lepsze rezultaty SEO oraz czytelność wpływają także wykresy, obrazy, atrakcyjne zdjęcia lub filmy. Czytelnik mając przejrzystą i atrakcyjną stronę przed oczami, będzie czytał Twoje treści z przyjemnością i zrozumieniem.
  • Tworząc content zadbaj o odpowiednie umieszczenie słów kluczowych – najlepiej wysoko na stronie, w pierwszym zdaniu lub akapicie jeżeli to możliwe, a także w środku i na końcu. W krótszych treściach, wystarczą 2-3 słowa kluczowe, a w dłuższych warto zwiększyć ich liczbę do 4-6.
  • Pisząc zastosuj o synonimy, ciekawe zwroty, które wzmacniają znaczenie treści i sprzyjają SEO. Pomocne będą również linki do innych treści wewnętrznych i do zewnętrznych stron.

Kilka słów końcowych…

SEO copywriting jest jedynie element działań związanych z SEO. Zagadnienie to, obejmuje bowiem różnego rodzaju metody związane z optymalizacjami na witrynie, w tym dostosowanie tagów URL, metatagów itp. Należyte zadbanie o każdy aspekt SEO, pozwala niebywale zwiększyć szansę na sukces Twojej witryny. W Samolotni służymy kompleksową pomocą w tym zakresie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poleć tą stronę:

Potrzebujesz indywidualnej wyceny?