Branding z polotem! Naming, logo, strony www, copywriting, strategie komunikacji.

Start Terminal, czyli nasz blog Szyta na miarę strona internetowa

Szyta na miarę strona internetowa

Szyta na miarę strona internetowa 19 lutego 2019Leave a comment

Strona internetowa to wizytówka, która ma wyrażać przesłanie i wartości Twojej firmy. Jednocześnie, powinna być również czytelna oraz atrakcyjna dla odwiedzających ją osób. Mądrze zaplanowana, zawierająca najważniejsze informacje, bogata w wartościowy kontent witryna z pewnością przyciągnie wzrok i zainteresuje potencjalnych klientów czy czytelników.

Poniżej garść wskazówek, dzięki którym Twoja strona internetowa będzie naprawdę udana i pozwoli odnieść sukces!

Klarowna nawigacja po stronie internetowej

Podstawowym elementem podczas tworzenia strony jest stworzenie jasnej i logicznie uporządkowanej całości. Kategorie i stosowane terminy powinny być dla odwiedzających Twoją witrynę zrozumiałe. Mało kto ma ochotę dochodzić do tego „co poeta ma na myśli”, dlatego stawiaj na prostotę i spójność. Twoja strona powinna być intuicyjna i prosta w obsłudze.

Używaj zrozumiałego i przystępnego języka

Treści na stronie powinny być lekkie i przyjemne w odbiorze. Warto zwracać się do odbiorców bezpośrednio, przyjaźnie i jak najmniej formalnie. Sztywne zwroty, zawiły branżowy żargon i trudna w zrozumieniu terminologia nie zachęcą do poznawania witryny. Pamiętaj, aby treści zawierały wszystkie najważniejsze informacje i fakty dotyczące Twojej działalności. Interesujące zagadnienia powinny być łatwe w wyszukaniu, a im więcej atrakcyjnych i zajmujących treści, tym skuteczniejsza w działaniu będzie Twoja witryna. Kreowanie siebie jako specjalisty w dziedzinie pomaga zdobyć przychylność odbiorców, a jednocześnie pokazuje im wiele perspektyw współpracy, możliwości i efektów jakie możecie wspólnie uzyskać.

Bądź uczciwy

Nadmierne koloryzowanie i kreowanie się na stronie na kogoś, kim Ty lub Twoja firma nie jesteście, nie będzie dobrze odebrane. Użytkownicy oczekują uczciwości, szukają faktów i wartości, które pomogą im podjąć świadomą i satysfakcjonującą decyzję.

Wyłóż wszystkie karty na stół i pozwól swoim odbiorcom wyciągnąć własne wnioski.

Strona główna niczym podsumowanie

Strona główna to najczęstszy punkt startowy podczas odwiedzania witryny, dlatego powinna opisywać ona kwintesencję Twojej działalności. Warto umieścić tutaj to jakie korzyści z Twoich treści, produktówczy usług zyskają odbiorcy. Możliwość szybkiego zorietowania się czego dotyczy Twoja strona internetowa, pozwala zatrzymać klientów/użytkowników na dłużej.

Twórz strony docelowe dla poszczególnych zagadnień Twojej działalności

Oczywiście kreacja strony głównej wydaje się być podstawowym wejściem do Twojego świata, jednak także odpowiednia prezentacja poszczególnych zagadnień, którymi się zajmujesz, może być doskonałą strategią. Skupienie się na wyskiej jakości stronach docelowych, które przybliżają określoną tematykę działań, pozwala odbiorcom znaleźć kompeksową informację na najbardziej interesujące ich zagadnienia. Jeżeli ktoś pragnie dowiedzieć się czegoś więcej na temat określonego produktu czy usługi, dobrze opracowana podstrona pomoże mu w podjęciu decyzji.

Niech zdjęcia opowiedzą Twoją historię

Strona internetowa to nie tylko treści, ale również zdjęcia. Zadbaj zatem aby były adekwatne do Twojego przekazu. Postaraj się wykorzystać nie tylko zdjęcia dostępne w sieci, ale również wykonaj kilka swoich – np. przedstawiające Ciebie i Twój zespół czy poszczególne produkty – autentyczne fotografie działają najlepiej. Historia opowiedziana przez treści i właściwe obrazy pomaga zaangażować i sprzedać!

Zadbaj o treści budujące zaufanie

Kreując witrynę internetową nie zapomnij o treściach, które podkreślą wysokie kwalifkacje Twojej firmy. Uzasadnij dlaczego to u Ciebie produkty czy usługi spełnią oczekiwania. Pochwal się sukcesami i osiągnięciami, opowiedz swoją historię, dodaj autentyczne opinie.

Klienci korzystają z produktów i usług firm, którym mogą zaufać.

Nie zapomnaj o aktualizacjach

Stworzenie strony to dopiero początek Twojej przygody z witryną. Muszisz regularnie dbać o jej aktualność i wiarygodność. Dodawanie nowych i usuwanie przestarzałych informacji jest kluczowe dla dobra Twojej witryny i jej pozytywnego odbioru.

Ułatw klientom znalezienie tego, czego potrzebują

Dane kontaktowe, najważniejsze informacje umieszczaj w miejscach łatwych do odszukania. Nie zmuszaj użytkowników do przeglądania całej witryny w poszukiwaniu numeru telefonu czy maila, gdyż tak szybko jak trafili na Twoją stronę, tak znikną. Świetnie sprawdzi się funkcja czatu na żywo, bądź dostępnych na każdej stronie i podstronie formularzy kontaktowych. Kreując bazowy formularz kontaktowy nie wymagaj zbyt wielu danych od razu. Nie zmienia to jednak faktu, że dla klientów poważnie zainteresowanych nawiązaniem współpracy, możesz stworzyć dodatkowy, bardziej szczegółowy brief.

Zanim oddasz stronę przed surową ocenę użytkowników, dokładnie sprawdź swoje dzieło. Doskonałym pomysłem będzie również oddanie jej optymalizacji w ręce ekspertów (dowiedz się dlaczego warto tutaj). W Samolotni pomożemy wykreować stronę internetową szytą na miarę potrzeb Twojej firmy i odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poleć tą stronę:

Potrzebujesz indywidualnej wyceny?